maandag 8 juni 2015

Grashappen

Wij zijn echte dierenliefhebbers. Met 3 katten en 2 honden is de chaos in ons huis compleet!
Kater Smurk is de oudste van het stel. Na glorie jaren als reislustige casanova hebben zijn 17 jaren ook zijn sporen achtergelaten. Het resultaat, een meesterlijke oude zeikerd waarvan Marco vind dat het toch wel een keer tijd wordt!!
Woezel en Pip zijn twee poezen zusjes die heerlijk genieten van het leven bij ons. Als dank brengen de dames regelmatig een cadeautje mee in de vorm van fauna en voornamelijk dood :-(
Mijn speciale vriendje Fonds is een vertederend Spaans waterhondje en de Julio Iglesias in huis.
De jongste van het stel is onze Bas. Een Duitse herder van 10 maanden oud en de onbetwiste relnicht in ons gezin!
De afgelopen maanden heeft hij zich ontpopt van een onweerstaanbare pup tot een prachtige knul met de daarbij horende spierkracht. Ik zag het al helemaal voor me. Heerlijk wandelen met de 2 heren met in hun kielzog de poezen dames.
Helaas maak ik in het eerste geval een lichtelijk inschattingsfoutje. De werkelijkheid ligt letterlijk anders. Ronddraaien en vloekend wordt ik achter Bas meegesleurd. De pogingen om hem te stoppen maken het nog hilarischer, voor de toeschouwers welteverstaan, en tevens oh zo charmant loos.
Bas vind het een geweldig spelletje en heeft pret voor 10. En vrouwtje doet zo leuk mee!!!!
Na het nodige grashappen en tegel schuren sta ik als een wilde bij te komen van dit gênante en pijnlijke schouwspel. Haar in de war, benen vastgeketend in de riem en met kleren die niet meer op hun plek zitten. Naast mij een puber die luid blaffend en met de tong uit de bek klaar is voor ronde twee. Helaas voor hem geef ik me gewonnen en met het schaamrood op mijn kaken sleur ik ons beiden naar binnen.
Fonds kijkt me meelevend aan. Hij begrijpt wat ik te verduren heb gehad, ook hij word regelmatig ondersteboven gelopen door zijn lompe Duitse vriend. Met zijn Spaanse charme begrijpt hij als geen ander dat een vrouw zich op straat niet wil laten zien met de allure van een dolle stier!!
Oké, minder vermakelijk voor de buurt maar er zijn grenzen en genoeg is genoeg.
In het kader van......Marco wilde graag een grote hond....schuif ik deze uitlaatservice met Bas af naar hem.
Als ik later rustig lopend met Fonds aan mijn zijde Bas met manlief in hoog tempo voorbij zie komen kijk ik hem proestend na. Loop maar vast door schat, ik kom eraan... enne......rood staat je goed!!!

;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten