zaterdag 2 januari 2016

Jeukerdejeukjeuk

Soms ontstaan er van die vragen waar je geen antwoord op weet.
In sommige gevallen is dat geen drama maar in mijn geval zou het een hoop ellende schelen.

Al geruime tijd vraag ik mij af: Waarom jeuken bepaalde lichaamsdelen wel na het scheren ervan en sommige niet??
Neem nou bijvoorbeeld je oksels. Die jeuken niet na het scheren. Je moet er niet direct deo op spuiten maar dat is weer een ander ongemak. Je benen vinden het ook allemaal prima en glanzen je na die tijd tegemoet!
Maar op het moment dat ik die takkenbos tussen mijn benen heb gesnoeid loop ik zeker nog een week na te harken omdat het zo verschrikkelijk jeukt!!! En dan vraag ik mij geheel terecht af..... WAAROM jeukt het nou juist daar wel????? Ik zie het nut er namelijk niet van in. Het is totaal niet sexy, tenminste niet zoals ik sta te krabben en over de hygiëne heb ik het maar even niet.

En uiteraard steekt de jeuk op de meest ongewenste momenten de kop op. Ben je bv. net boodschappen aan het doen begint het ineens ongecontroleerd te jeuken. Het liefst wil je dan ongegeneerd gaan staan krabben om vervolgens met je doos in een vriezer te gaan zitten zodat het afkoelt en ophoud. Of er staat net een leuke kerel naar je te kijken dan is in je kruis graaien niet echt een subtiele indruk die je af wil geven. Godzijdank trouwens dat oksels niet jeuken. Het totaalbeeld wat je er dan bij krijgt als de jeuk op beide plekken tegelijk toeslaat.......!!! De chimpansees in de Apenheul zouden jaloers zijn en emigreren noodzakelijk!

Van alles heb ik al geprobeerd om van die ellendige jeuk af te komen. Van een verkoelende crème erop smeren tot mijn salade bak beleggen met schijfjes komkommer en kroppen sla. Van een bikinilijn laten harsen tot kaal plukken, helaas niks helpt en elke keer eindigt het in een gênante krab partij.

Niet scheren is voor mij echter geen optie. Ik hou persoonlijk niet van roesjes aan mijn ondergoed! Het heeft tevens niet de juiste kleur, het pluist en steekt te veel af bij de rest. Ik heb er weleens vlechtjes met een midden scheiding in gelegd maar helaas zit mijn man niet op een Pipi Langkous te wachten die aan gewichtheffen doet!

Ik ben dus tot op de dag van vandaag helaas gewoon overgeleverd aan die verdomde jeuk!
Dus mochten jullie mij ooit in een diepvries tussen de pizza's zien zitten........Tips zijn welkom!!!


;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten